Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana na střední škole a její prevence
Straková, Lucie
Bakalářská práce se zabývá šikanou na středních školách a její možnou prevencí. Práce je rozdělena do dvou částí, a to do teoretické části a praktické části. Teoretická část je zaměřena na samotný pojem šikana a její projevy, druhy šikany, účastníky šikany, a nakonec na její prevenci. Veškeré zdroje informací jsou dostupné z odborné literatury. Praktická část je zaměřena na průzkum konaný na středních školách v rámci Jihomoravského kraje. Jeho cílem je odhalit zkušenosti s šikanou a rozsah šikany u studentů středních škol. Praktická část je formou dotazníkového šetření a výsledky jsou vyhodnoceny statistickými metodami a zhotoveny do grafů.
Šikana na střední škole a její prevence
Kvapilová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá šikanou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdě-lena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy jako je šika-na a kyberšikana. Klasifikuje typy šikany a stádia šikany. Dále se zabývá jednotli-vými aktéry šikany, jako je agresor a oběť a dopadům šikany na agresora a oběť. Práce poukazuje na důvody, prostředky a hlavně strategii vyšetřování ši-kany. Závěr teoretické části patří prevenci a samotným preventivním opatřením. Praktická část se věnuje prezentaci výsledků z vlastního dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají žáci vybrané střední školy se šikanou a kyberšikanou. Veškerá data z uskutečněného vlastního výzkumu jsou porovná-vána s teoretickými poznatky a výsledky z výzkumu, které byly na tato téma již interpretovány.
Kyberšikana na středních odborných školách
Kovářová, Lenka
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku kyberšikany mezi studenty na středních odborných školách. Cílem celé práce je poznat, popsat a interpretovat problém kyberšikany na středních odborných školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány informační a komunikační technologie, online bezpečnost, sociální sítě a jejich popis, popis šikany. Hlavní část práce se věnuje fenoménu kyberšikany, popisu, druhu, účastníkům, obraně a strategiím jejího zvládání, a také preventivním programům. Nakonec jsou tradiční šikana a kybernetická šikana porovnány. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou žáci středních odborných škol ohroženi kyberšikanou, zda vědí, co se pod tímto pojmem vůbec skrývá, jak moc je rozšířená, případně zda byli aktéry a komu (by) se svěřili. Poslední část výzkumu je věnována jejich vztahem k online světu, sdílení informací na sociálních sítích. Pro sběr dat byl použit fyzický a online dotazník.
Šikana na střední škole a její prevence
Pyš, Marcel
Bakalářská práce se zabývá šílenou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici šikany, vÿvoj, výskyt, příčiny či motivy šikany. Klasifikuje druhy šikany, rozdíly mezi šikanou a škádlením či šikanou mezi pohlavími. Práce obsahuje také řešení či prevenci šikany a základní pojmy jako agrese a agresivita. Druhá část teoretické části je věnována vysvětlením pojmu kyberšikana, čím se liší od tradiční šikany či legislativa kyberšikany. V praktické části bakalářské práce jsem zvolil kvantitativní metodu. Pomoci dotazníkového šetření, který byl vyplněn náhodnými respondenty ze střední školy v Brně. Dotazník byl rozeslán celkem 78 žákům. Výsledky tohoto šetření byly zpracovány do grafické podoby.
Dopady šikanování na osobnost oběti
Šnoblová, Vladěna ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou šikanování a jeho možných dopadů na osoby, které se staly oběťmi tohoto jednání. První část práce obsahuje vymezení pojmů šikana, kyberšikana, mobbing a bossing, zabývá se také rolemi jednotlivých účastníků šikany a různými druhy agrese, se kterými se můžeme v rámci šikany setkat. Následující část práce se zabývá možnými pohledy na šikanu a sociálně - psychologickými teoriemi, které mohou se šikanou, jakožto sociálním fenoménem, souviset. Zejména je zde rozpracováno téma viktimologie, jako vědní disciplíny, která se zabývá oběťmi a možnými dopady prožitých událostí na poškozené jedince. Stěžejní část práce obsahuje výsledky zahraničních výzkumů, které byly v souvislosti s problematikou obětí šikany provedeny v různých zemích. V závěru práce je uveden návrh výzkumného projektu. Ten je zaměřen jednak na zjištění toho, jaké dopady šikany pociťují osoby, které se v období dětství nebo dospívání staly obětí šikany. Zadruhé se výzkum zabývá i tím, jak vnímají problematiku šikany osoby, které se se šikanou setkaly v roli oběti ve srovnání s osobami, které se se šikanou nesetkaly buďto vůbec nebo pouze jako přihlížející. Tato druhá část také srovnává pohledy obou skupin na možný vliv této zkušenosti na další život obětí.
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Šikana - dopady na osobnost agresora
Jilemnická, Emilie ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kolářová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá šikanou a jejími dopady na osobnost agresorů. První část práce přibližuje šikanu obecně, podmínky, které ji napomáhají, a její různé formy. Druhá část se zabývá problematikou agrese, jejími druhy a etiologií. Důležitá je zde i podkapitola týkající se vlivu osobnostních dispozic agrese versus vlivu prostředí. Stěžejní část práce se zabývá osobností agresora, jeho typologiemi a možnými změnami, kterými agresor vzhledem k svému jednání může projít. Jsou zde podchyceny změny sociální, behaviorální i psychické, které mohou u jedince nastat. Závěrem práce je uveden návrh kvalitativního výzkumu, který se zabývá možným pozměněným kognitivním vnímáním šikany u osob agresorů ve srovnání s jedinci, kteří se s šikanou nesetkali vůbec, nebo byli "pouze" v roli přihlížejících.
Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky
Hrubá, Kateřina ; Hudcová, Eliška (vedoucí práce) ; Ulrichová, Monika (oponent)
HRUBÁ, Kateřina. Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky. Praha, 2023. 90 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova Evangelická teologická fakulta. Diplomová práce s názvem Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky se zabývá problémem šikany na základních školách. Je především zaměřena na ukrajinské žáky, kteří v důsledku válečného konfliktu navštěvují české školy, ale zabývá se tímto negativním jevem všeobecně, jeho formami, prevencí, řešením apod. Teoretická část se skládá z 2 kapitol, 3. kapitola se věnuje výzkumnému šetření. Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, zda na základních školách dochází k šikaně ukrajinských žáků. V rámci vlastního empirického šetření je použita kvalitativní výzkumná strategie za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.